Roadtrip! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Frank en Louise - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Frank en Louise - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Door: Louise en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Louise

12 November 2013 | Australië, North Melbourne

Hallo allemaal,

Al weer een maand verder sinds ons laatste bericht. In Nederland worden de dagen steeds korter, donkerder en kouder. “Vervelend” genoeg is het hier precies omgekeerd! We hebben onze eerste officiële strandsessie afgelopen week gehad toen het kwik de 30 graden aantikte. En het wordt alleen nog maar warmer...

Maar genoeg over het weer, we hebben inmiddels een paar prachtige uitstapjes en road trips achter de rug. Waar we de vorige keer nog hard op zoek waren naar het schuwe wild, hebben we nu al kennis kunnen maken met Koala's, Kangoeroes, Wallaby's, Echidnas, Koekaburra's, Wombats en The Huntsman. Tijdens onze trip naar Phillip Island kwamen we tijdens een wandeltocht oog in oog te staan met wilde Wallaby's. Op een paar meter afstand hebben we even goed naar elkaar kunnen kijken en toen hupten zij er rustig vandoor. Bijna alle beesten hier zijn niet bepaald schuw te noemen. Dit werkt uiteraard ook in hun nadeel en die gele borden langs de weg, met verschillende dieren erop, staan er duidelijk niet voor niks. We hebben veel beesten gezien tijdens het wandelen, maar ook tijdens onze roadtrips in de auto. Er ligt behoorlijk wat roadkill langs de weg en we hadden zelf bijna een Wallaby geschept toen we terugkwamen van de Pinguïn Parade op Phillip Island. Liep gelukkig allemaal goed af en er zitten daarom ook nog geen nieuwe deuken in onze Hyundai.

We hebben erg veel plezier van onze auto en het rondrijden door het Australische landschap. Twee weken geleden hebben we één van de mooiste roadtrips op de planeet gedaan. The Great Ocean Road. Deze weg is na de Eerste Wereldoorlog aangelegd door oorlogsveteranen die terugkwamen uit de strijd en werkloos waren. Hulde aan deze mannen, want het is een prachtige weg geworden om van de kustlijn te genieten, maar ook zeker om op te rijden. De weg slingert letterlijk langs de stranden van de “Surfcoast”. Maakt niet uit of het mooi weer is of het regent, het is een indrukwekkend schouwspel van de natuur om metershoge golven de kust op te zien rollen.

Na het eerste deel van de route hebben we een bezoek gebracht aan Cape Otway. Eerder hoorde we dat daar een aardige Koala kolonie zat en we moesten die beesten toch een keer in het wild zien. Aan Koala's duidelijk geen gebrek. Ongeveer na tien minuten zagen we de eerste hoog in de bomen en waren we meteen uit de auto gesprongen! Een paar kilometer verderop zaten er minstens tien op ooghoogte en konden we ze pas echt goed zien. Door het eten van eucalyptus worden ze behoorlijk traag en slaperig dus ook de Koala's hadden geen haast. Schattiger dan een slapende Koala zie je niet zo snel, dus we hebben hier goed van genoten. Het vervolg van de route ging langs de kustlijn met hoge kliffen. Totaal anders dan het eerste deel, maar niet minder spectaculair! Ook hier weer hoge golven die langzaam steeds meer van Australië afbreken. Plan een trip naar The Great Ocean Road in ieder geval de komende honderd jaar anders is hij misschien verdwenen! We hebben hier echt prachtige foto's gemaakt en bij elke mogelijkheid de auto langs de kant van de weg gezet om van het uitzicht te genieten. Een hoogtepunt tot nu toe.

Voor de komende weken/ maanden hebben we ook weer mooie plannen. Volgende week gaan we nog een tripje maken naar The Grampians National Park. Dit natuurpark ligt redelijk dichtbij Melbourne en is wederom goed voor meer natuurschoon.
Op de banenmarkt wordt het steeds rustiger met de kerstvakantie in aantocht. Daarom hebben we besloten om eind november tot begin januari op Bali en Lombok door te brengen. Stond sowieso op het lijstje en is voor ons nu een prima manier om te overzomeren. Allemaal weer mooie dingen in het vooruitzicht dus! We hopen dat het goed gaat met jullie allemaal. Op Facebook hebben we allebei nog meer foto's gepost van onze laatste tripjes voor de liefhebbers. We zullen jullie wat zonnestralen sturen, hartelijke groeten en tot gauw!

• 12 November 2013 - 07:20

Fleurtje :

Lieve Louise en Frank,

Wat heerlijk om jullie avonturen te kunnen lezen!
    Bali en Lombok lijkt me een goed vooruitzicht
    Zeker nu het hier in Nederland erg nat en toch wel
    koud wordt! Het blijft raar om andere mensen in jullie
    huis voor het raam te zien... Ik kan me nog net inhouden
    met zwaaien tijdens het fietsen!
    Blijf vooral genieten en alvast heel veel plezier op Bali
    en Lombok!
    Dikke zoen fleurtje en Sush

• 12 November 2013 - 08:00

Anke:

Vanuit het Utrechtse Lombok een dikke kus aan de Australische avonturiers!
    Wat een toffe verhalen weer. En heerlijk dat het warm wordt! Hier vaak een nat pak en veel kapotgewaaide paraplu's.
    Zijn jullie nog bij de family ondertussen? Wel balen van de ingekakte banenmarkt joh, maar anderzijds biedt het ook weer veel moois; Bali en Lombok lijken me immers niet slecht toeven.
    Binnenkort moeten we echt eens skypen, ik mail gauw!

Alle liefs,
    Ank

• 12 November 2013 - 16:48

Yvonne De Goey:

Hoi lieverds,

Zo te horen hebben jullie het heel fijn! Prachtige foto's allemaal, heel leuk om naar te kijken!
    Heerlijk dat het nu lekker warm wordt, hier is het knudde, veel regen en af en toe waterkoud.
    Maar ja, het is niet anders met de nederlandse seizoenen.
    Ik pas nu regelmatig op Jurre en vul mijn dagen met tal van andere dingen. Binnenkort gaan we ook weer St Nicolaas vieren.
    Ik hoop nog wel een keertje met je te skypen Frank, voordat jullie naar Bali gaan. Wel een geweldig vooruitzicht, het moet er erg mooi zijn!
    Ondertussen heel veel plezier met al jullie activiteiten, doe voorzichtig.
    Ik hoop je snel te spreken, liefs en dikke kus voor jullie beiden.
    Yvonne

• 15 November 2013 - 14:24

Liev Frank En Louise,:

Wat weer een geweldig verhaal en fantastische ervaringen. Ben jaloers op het lekkere weer dat jullie daar hebben! Jammer dat jullie nog geen werk gevonden hebben, maar een tijdje Bali en Lombok is ook heel fijn en waarschijnlijk een stuk voordeliger dan Australie. Kreeg van Paul en Elise ook prachtige foto's uit Bali gestuurd, maar die zijn inmiddels weer terug. Misschien ook nog een uitstapje Gilli eilanden? Ziet er op de foto's ook geweldig en paradijselijk uit.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Zaterdag kom Sinterklaas weer in het land en er is al weken een discussie gaande over Zwarte Piet. Daar wordt nu zelfs door de Verenigde Naties een onderzoek naar gedaan of het niet discriminerend is voor mensen met een gekleurde huidskleur en de tegenstanders zijn zelfs bij de rechter geweest.
    Verder is hier koud en heeft het de afgelopen weken veel geregend en gestormd.
    We gaan naar de donkere dagen voor kerst. Jullie daar lekker genieten van het moois op Bali en Lombok en het heerlijke klimaat.

Veel liefs van ons beiden.
    Ger en Marije